Savitarna

Klientų įpročių išmanymas lemia ir patrauklesnius pasiūlymus elektros vartotojams

2020 m. liepos 21 d.
Klientų įpročių išmanymas lemia ir patrauklesnius pasiūlymus elektros vartotojams

Kalbant apie artėjančią elektros tiekimo rinkos liberalizaciją, elektros biržos terminas girdimas nuolat. Nors biržoje įsigyti reikalingą elektros energijos kiekį gali kiekvienas elektros tiekėjas, tačiau nuo pirkimo sandorių sąlygų ir tiekėjų profesionalumo tiesiogiai priklauso ir vartotojams pateikiami pasiūlymai. Anot nepriklausomo elektros tiekėjo „Ignitis“ atstovų, tai, ar pasiūlymai bus patrauklūs klientams dažnai lemia bendrovės ekspertų patirtis analizuojant vartotojų įpročius ir vykdant prekybą elektros biržoje.

Biržos svyravimai ir kainos fiksavimas

Kaip pasakoja sumanių energetikos sprendimų bendrovės „Ignitis“ Privačių klientų tarnybos vadovas  Andrius Kavaliauskas, elektros birža yra platforma, kurioje elektros tiekėjai ir gamintojai teikia pasiūlymus pirkti ir parduoti elektros energiją už savo pasirinktas kainas.

„Elektros energijos pardavėjai biržoje siūlo, už kokią mažiausią kainą jie galėtų parduoti elektrą, o pirkėjai siūlo, už kiek brangiausiai jie galėtų pirkti elektrą. Kai susikerta pasiūlos ir paklausos kreivės, tada nustatoma elektros kaina kiekvienai konkrečiai valandai. Be to, kainoms įtaką daro ir kiekiai kuriuos norima parduoti ar pirkti kiekvieną valandą. Kuo mažesnė elektros energijos kaina biržoje tuo mažiau moka ir klientai. Ir priešingai – kuo kaina elektros biržoje aukštesnė, tuo brangiau moka ir klientai“, – su elektros biržos veikimo principu supažindina A.Kavaliauskas.

„Ignitis“ atstovas paaiškina, kad po rinkos liberalizavimo atsirasianti galimybė privatiems klientams įsigyti elektros energiją biržos kainomis, leis išlošti, kai kaina mažės. Tačiau kainoms biržoje kylant, patrauklesniais gali tapti fiksuotos kainos pasiūlymai.

„Viena iš naujienų, kurią jau greitai „Ignitis“ pasiūlys savo klientams ir bus galimybė įsigyti elektros energiją  fiksuota kaina tam tikram laikotarpiui – metams ar keliems. Toks pasiūlymas bus patrauklus klientams norintiems apsisaugoti nuo elektros kainų staigaus augimo rinkoje, be to, sudarys galimybę lengviau planuoti savo išlaidas“, – aiškina A.Kavaliauskas.

Elektra kartais gali nieko nekainuoti

„Ignitis“ Privačių klientų tarnybos vadovas pažymi, kad biržoje prekyba vyksta valandomis. Tai leidžia tiekėjams siūlyti klientams produktus ar tarifų planus susietus su valandinėmis biržos kainomis ar jų kombinacijas – pavyzdžiui, vidutines mėnesio kainas, kintančias kas mėnesį. Svarbu pažymėti ir tai, kad kartais kainos elektros biržoje gali būti neigiamos, o tai reiškia, jog už tam tikru metu suvartotą elektros energiją klientas galės nemokėti nė cento.  Tuo įsitikinti gali bet kuris tiekėjas ar klientas tiesiog įsijungęs kompiuterį ir apsilankęs elektros biržos interneto puslapyje, kur visa informacija yra vieša bei skelbiamos kiekvienos valandos kainos.

„Kadangi elektros energiją tiekėjas įsigyja kiekvienai valandai, ypač svarbu yra žinoti klientų vartojimo įpročius bei tiksliai prognozuoti jų bendrą elektros suvartojimą kiekvienai valandai bei taip valdyti prekybinius poreikius. Tam būtini ne tik aukštos kvalifikacijos analitikai ir prekybininkai, bet ir galingos informacinės sistemos. Galime pasidžiaugti, kad „Ignitis“ ekspertų patirtis leidžia prognozavimą atlikti itin preciziškai ir turėti labai mažus poreikio prognozavimo kaštus, kas galiausiai leidžia klientams pateikti patrauklius pasiūlymus“, – teigia A.Kavaliauskas.

Laisvos elektros energijos rinka Lietuvoje, kai kiekvienas privatus klientas privalės pasirinkti elektros energijos tiekėją, bus kuriama trimis etapais iki 2023 m. Šiemet iki gruodžio 10 d. pageidaujamą elektros energijos tiekėją privalės pasirinkti per 98 tūkst. privačių elektros vartotojų, kurie per metus suvartoja 5000 kWh ir daugiau elektros energijos. Nuo 2022 m. nepriklausomus tiekėjus turės būti pasirinkę nuo 5000 iki 1000 kWh suvartojantys vartotojai, o nuo 2023 m. – visi likusieji. Iš viso šalyje šiuo metu yra apie 1,6 mln. privačių elektros vartotojų.

Klientų įpročių išmanymas lemia ir patrauklesnius pasiūlymus elektros vartotojams